zaterdag 11 juni 2011

Hario Skerton Grinder.

Yes! Nieuwe gear! Spul waarvan ik heel blij word. Mijn Philips sloopmaler biedt alles behalve gelijkmatige maling en ik had er wel genoeg van. Dus liet ik me een Hario Skerton Grinder aanpraten. Ik verstond eerst Hario Skeletor Grinder, en hoopte dat het ging om de bad guy uit He-Man, maar niets was minder waar, verdomme.
De Skerton Grinder is een handmaler, waarbij je de maalgraad kan bepalen. Het apparaat bestaat grotendeels uit stevige metalen en kunststoffen onderdelen waarmee een onbenul als ik ook goed mee uit de voeten kan. De gemalen bonen eindigen in een glazen pot, maar die kun je dan weer voorzien van een rubberen ring zodat hij niet uit je klauwen glijdt.
De maalgraad is heel makkelijk te bepalen door die gekke 6 hoekige moer die op een van de foto's is te zien. Doordat de sluitring er maar op 1 manier op kan is het heel makkelijk en de stappen subtiel om je maling aan te passen. Ik heb me zelfs laten wijsmaken dat ie voor espresso geschikt zou zijn.
Het enige dat ik er niet fijn aan vind is dat de knop die je in je handen hebt aan de kleine kant is, ik had graag een groter knop omdat ik nu snel lamme vingers krijg.
Hij is redelijk prijzig (rond de 40 euro), aan de andere kant heb ik het idee dat ie ook niet snel kapot zal gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten