dinsdag 22 juni 2010

Bloemlezing feestboek-posts


22 juni 2010:

Ik wil m'n Colombiaanse koffieboer tijdelijk vervangen door een Guatemaalse heerser. Als ie z'n panfluit tenminste thuis laat. Z'n ezel mag dan wel weer mee, we hebben onkruid genoeg dat opgegeten mag worden. En een snor is in zijn geval ook niet het beste idee, een goede staf daarentegen, dat zie ik 'm wel hebben. Hela...ik ruik koffie, de bialetti is gaar.

21 juni 2010:

De 2 stappen die ik moet doen om bij m'n tankstation te komen zijn 2 hele zware. Gelukkig heb ik splinternieuwe koffie die nog niet aan een beproeving is ondergaan. Verdomme, ik schrik me kapot van het geluid dat m'n tevens nieuwe bonenmaler maakt. Gaaf. Destructief en luid, machtige combi. De ochtenddiesel zal me goed doen.

19 juni 2010:

Het liefst zou ik een goedlachse colombiaan inhuren om een koffiehoek in m'n achtertuin aan te leggen. zo'n goedlachse met een dikke snor, strooien hoed, een tuinbroek met opgekrulde broekspijpen en een anker-tattoo. die terwijl hij colombiaanse chansons neuriet me elke ochtend een goede hand bonen aanreikt om de beste bak koffie ooit te zetten. tot die tijd voldoet de bialetti.

18 juni 2010:

senseo boven echte koffie prefereren is als playmobil leuker vinden dan lego. de lol die wordt beleefd aan de pre-fab poppetjes met benen die je alleen synchroon vooruit kunt bewegen heb ik nooit gesnapt. dat de sterkte afhangt van hoeveel instant rondjes je erin smijt snap ik ook niet. gradaties, ho maar. genoeg gezeken, ik ga m'n koffiepot weer op het vuur zetten.

16 juni 2010:

e(thio)pische koffie.

12 juni 2010:

Opstaan, ik haat het uit de diepste catacomben van m'n hart. Een bakje koffie doet dit leed toch enigszins verzachten. Voor het moment dat ik een kop koffie in m'n lichaam heb gegoten bestaat alles uit gitzwarte razernij, regenachtige dramatiek en melancholische ellende. Het liefst zou ik het bed weer induiken, maar dat levert natuurlijk het probleem op dat ik later weer wakker moet worden. Drink coffee and destroy.

8 juni 2010:


Opstaan. Elke ochtend weer het gevoel hebben alsof iemand me 's nachts heeft getracht heeft te wurgen. het heeft me ook beroofd van m'n verstand. Ik scharrel half verdoofd door mijn kamer op zoek naar in het verleden vergaarde kennis. Stoot zowel m'n hoofd als m'n teen aan het bed.
Geef me m'n koffie!

5 juni 2010:


Wakker worden met stijve ledematen. Hoezo lig ik op de bank? Ultimate survival op discovery. Opstaan is minder een pretje dan Bear Grylls op z'n bek zien gaan op een onherbergzame plek. Met moeite daal ik de enorme treden van de trap af. Op zoek naar water stuit ik op de roofdieren van m'n huisgenote. Kut, de kraan hapert, maar het maken van vuur gaat me goed af. Bialetti pruttelt, de redding is nabij.

2 juni 2010:


De bialetti staat in de fik. Ik wrijf nogmaals in m'n ogen en krab nog een keer aan m'n reet. De zon staart me net iets te veel aan op het moment, vanmiddag pak ik 'm terug. Minzaam loop ik de trap af om bialetti uit de verzengende hitte van een laag vuurtje te halen. Op de achtergrond blaast descendents. De dag is begonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten