dinsdag 29 juni 2010

Brandmeesters Utrecht

Mijn favoriete koffiebrouwer Francesco van Brandmeesters gaat bij De Espressofabriek in Amsterdam werken. Deze post is niet vanwege hem, maar vanwege Brandmeesters en de ontzettende lekkere koffie die zij er zetten. Gelegen aan de Korte Jansstraat, schuin achter het Domplein.

De eerste keer dat ik er kwam was ik meteen onder de indruk van hoeveelheid koffie-apparaten links in de winkel. Naast dat je er koffie kunt drinken, kun je dus ook verscheidene apparaten aanschaffen.

Goed, het personeel is kundig, erg beleefd, en ze vinden het tof als je vaker komt. Ze worden dan ook een stukje familairder (is dat wel eens een woord?) en ik mag dat wel. Voor houterig gedrag ga ik wel naar een te duur restaurant. Ze schrijven de nodige figuurtjes in het melkschuim van je cappuccino, zelfs in de afhaalkoffie. Er wordt gewoonweg wat meer tijd besteed aan je drankje, wat ik erg tof vind. En mij doet besluiten om maar blijven terug te komen. Daarnaast is er ook een studentenkoffiekaart, scheelt toch weer in de kosten.

O ja, af en toe doen ze oefensessie voor het NK koffiezetten. Heb toen wel de meest bijzondere koffie tot nu toe gehad: espresso met melkschuim van buffelmozzarella, een salsa van balsamico-azijn en gepocheerde peer.

Kom allemaal af!

Luister naar: Void/The Faith-split LP.

3 opmerkingen:

  1. +"geporcheerd" -"stoof"

    :)

    en er komt dus nog een post vanwege mij? jes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefixt!

    eerst maar eens zien hoe je presteert in amsterdam, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great view I recently hit on your blog and have been reading along. I thought I would leave my incipient comment. I donĂ¢€™t know what todiscloseexcept that I have enjoyed reading. Correct blog. I will keep visiting this blog very each.

    clomid

    BeantwoordenVerwijderen