zondag 27 juni 2010

Levensloop


Ik wil me omdraaien, maar het is al te warm. Met een diepe zucht stap ik uit bed. Als ik mezelf in de spiegel bekijk zie ik een mistroostige bejaarde fossiel. Slaaprimpels, ogen die niet meer open willen, warrig haar en weerzin. Ik wil de spiegel het raam uit donderen, maar hij zit vast aan een jaren '70 groen badmeubel. Dat verkleint de gooikans aanzienlijk.
De douche doet me eruit zien als een 56-jarige vent, beginnend aan een tweede jeugd. Zo een die een rare hobby begint. Naakt vliegvissen ofzo. Als elk klein kind verliest hij snel zijn interesse, maar net zo gauw vindt hij een weg naar een nieuwe hobby: koffie.
Langzamerhand komt mijn huidige variant tot leven. Nauwkeurig meet ik de bonen af in de op een EHBO-koffer lijkende weegschaal. Het geluid van de schuurmachine weerklinkt door heel het huis zodat men weet dat er hier bonen worden gemaald met alle wil des levens. Ik schud de koffiemolen leeg in de Bialetti. Nog een klein half uur, de vitaliteit is in zicht.

Playlist: Black Flag-Nervous breakdown EP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten