maandag 6 december 2010

Fascino Coffee: Espresso BIO Torino.

Gezien de collectie koffies bij Brandmeester's die ik nog niet heb geprobeerd kleiner en kleiner wordt ben ik op zoek gegaan naar een andere leverancier van bonen. De leverancier van mijn Gaggia-machine wist me dit keer te bekoren met een bonenadresje. Fascino Coffee. Zij leveren bijvoorbeeld aan binnen 2 werkdagen. En branden volgens mij zelf hun koffie. Dat 'volgens mij' is wel vaker van toepassing op Fascino want op hun site vertellen ze weinig over hunzelf. Maar goed, het lijkt er in ieder geval op dat ze zelf branden, want de branddatum van de ontvangen koffies is dezelfde als de besteldatum, wat toch op behoorlijk versgebrande koffie lijkt te duiden. Dat is duidelijk een pluspunt.
Wat zij ook aanbieden zijn proefpakketten van bijvoorbeeld verschillende espresso's en single origins. Gezien ik nog behoorlijk groen ben in espresso's en single origins leek ons dit wel een goed idee. Ik heb mezelf opgescheept 2 koffies uit het espressopakket, en een losse single origin.

Het betreffende proefpakket espresso's is volgens mij een Italiaans pakket. Hoe ik dat weet? De namen Torino, Emporio, Napolitano en Venetiano verklappen het een en ander. Al zou het met alle o's ook een Almeloosch proefpakket kunnen zijn, maar dat betwijfel ik ten zeerste. Goed, als eerste heb ik het pak Torino open getrokken: een biologische epsresso. Wat dat dan ook precies mag inhouden. De Fascino-site geeft niet veel informatie weg over sommige espresso's. Ik lees de termen 'voller', 'niet overheersend' en nog meer mooie woorden waar ik niet zoveel mee kan. Iets verder staat wel dat 'liefhebbers van donkere branding' (wederom een hint naar Italiaanse afkomst) deze espresso puur lekker is. Ik ben niet zo van donkere branding, dus het was even afwachten wat ik ervan zou moeten vinden. Heftig is ie wel, vol van smaak ook. Lichtelijk bitter. En ik proef ergens een drop/salmiaksmaak terug. Toch is de Torino niet heel pittig van smaak. Een favoriet zal dit niet worden ben ik bang, al kan dit als cappuccino mogelijk heel lekker zijn.

Volgende week de single origin een gooi geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten