maandag 6 december 2010

Koffiebar: Your Coffee.

"Your Coffee brengt het authentieke gevoel van Italiaanse espresso naar Nederland. Door het gebruik van de koffiebonen van Buscaglione en de beroemde handgemaakte espressomachine van Kees van der Westen, garanderen wij verse koffie vol van smaak, bereid door barista’s, die uw espresso, cappuccino of latte met aandacht en passie maken."

Ik was vandaag in Amsterdam en liep in de Spuistraat deze (nieuwe?) koffiebar tegen het lijf. 'Nieuwe' staat tussen haakjes omdat achterin de tamelijk kleine zaak-alleen koffie to go-er nog het een en ander in verbouwing leek. De winkel ziet er netjes uit, al lijkt het drankenbord wel veel op die van de Coffee Company, de prijzen ook trouwens (die op de website komen niet overeen met die in de winkel). Een vrij fors Van der Westen apparaat op de balie (zo'n hondslelijke) staarde me van vrij dichtbij aan, omdat het deel wat wel klaar is heel klein is. Leuk, ik vind kleine koffiebars tof.
Bovenstaande tekst is wat mij betreft iets te optimistisch, want ze doen alsof niemand Buscaglione schenkt en dat niemand een Van der Westen gebruikt. De dienstdoende barista maakte inderdaad met aandacht de gevraagde espresso macchiato, maar de passie spatte er niet vanaf. Al vraag ik me uberhaupt af hoe dat eruit ziet...
Prima zaakje dus, ben benieuwd hoe het eruitziet als het helemaal af is. Goed, de bevlekte espresso was dus prima gemaakt, ik vond'm alleen niet lekker. Gruwelijk bitter en een bijpassende bijsmaak die een uur bleef hangen. Ik weet niet of dat een eigenschap is van Buscaglione, anders ga ik dat merk uit de weg.

1 opmerking:

  1. Hoi Koen, ik lees je blog met veel plezier (mn de koffie gerelateerde posts, hou erg van muziek, maar niet van punk (al heb ik ooit Fugazi grijsgedraaid en live gezien in Paradiso)). Wellicht weet je dat je je mede-kodfieliefhebbers ook een teleursteling kan laten voorkomen door een review te plaatsen op debestekoffievan.nl of espresso's.nl ;)

    Overigens, Fascino Coffee is mijn hofleverancier.Ik ben erg over ze te spreken. Ik snap je opmerkingen, maar ik ben erg tevreden over de service, de prijs ( relatief lage verzendkosten) en de kwaliteit. Ik ben ook lid van het proefpanel, een leuk inititaief van Fascino Coffee. toch?!

    Groet, Sander aka koffiesmaak (www en Twitter)

    BeantwoordenVerwijderen