woensdag 16 februari 2011

Den Haag.

Vandaag was ik in Den Haag waar ik een klasgenoot moest helpen een kleine tentoonstelling op te bouwen. We waren ietwat te vroeg door een inschattingsfout wat betreft de trein, en omdat de vrouw die verantwoordelijk was voor deze tentoonstelling te laat zou zijn vanwege een onderweg opgepikte boete.
Ik stelde voor om nar het centrum te lopen om eens te kijken of er ergens lekkere koffie te halen viel. Na nog geen 100 meter bereikten we een klein tentje genaamd Green Bean. Mijn oog viel meteen op de zakken Bocca koffie, wat ik een goed begin achtte. Een imposante roestvrijstalen espressomonster stond op de bar, tezamen met een kleine houten opstelling voor slow coffees. Mijn zegen hadden ze. Ik nam een slow coffee omdat ik zin had in een grote hoeveelheid koffie. Prima, lekker zoet met een licht zurige nasmaak (ik meen dat het uit de eigen Green Bean zakken kwam.)

Even na 3-en was het gedaan met het ophangen van de tentoonstelling en ondertussen had ik wel weer trek naar kofie. Mijn ervaring om een bar een kleine test te geven is of ze een goede espresso zetten, inclusief het schoonmaken van de machines en dergelijke. Geen enkel probleem. De espresso was een Ethopie Sidamo van-zoals eerder genoemd-Bocca. Ik vond hem iets te bitter naar mijn smaak, maar niettemin vond ik hem goed te pruimen.

Ze verkopen hiernaast ook een behoorlijk assortiment aan thee en broodjes.

Green Bean is te vinden op 2 plekken in het centrum van Den Haag: Turfmarkt 250 en Lange Voorhout 5.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten