donderdag 3 februari 2011

AH Excellent Perla Ethiopie Kaffa.

De Albert Heijn Excellent Brasil Santos is op bij m'n vriendin thuis, en gezien ik het prima vind om voor haar de koffie te verzorgen is er ditmaal gekozen voor de Ethioop uit de Excellent lijn. Daar de Brasil Santos en de Guatemala Antigua prima bevielen leek het me een goed plan om de gehele lijn af te werken. Ik ben groot fan van Ethiopische koffie vanwege de zoetheid en de vaak heersende chocoladetonen die er te proeven zijn. Tot nu heb ik alleen echt 'verse' Ethiopen gehad, dus deze voorgemalen versie was nog even afwachten. Toen ik de zak losknipte kwam er een flink zoete walm uit, heerlijk. Hop, het spul de machine in, water erbij en wachten tot ze schor is van het pruttelen. Eenmaal ingeschonken was er inderdaad weer wat chocola te ruiken. Bij de eerste aanraking met mijn tong bleek de koffie erg zoet, geen bitterheid te vinden en ook geen zurige nasmaak. Hij is erg zacht van smaak. Voor mij is dit duidelijk de winnaar van de 3, met op korte afstand de Brasil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten