maandag 28 februari 2011

Misty Valley Ethiopie Yirgacheffe 2.

Mijn timing wil nog weleens overeenkomen met die van Martijn Brandmeester. Juist op het moment dat ik vandaag met dit verschrikkelijk nare weer mezelf wilde verblijden met een bak koffie. Dus ik loop Brandmeester's binnen, groet een oud werknemer, gooi met wat small talk en trash talk en krijg ineens een kopje koffie in mijn handen. Ik weet dat ik er vaak kom, maar dit vond ik tamelijk ver gaan. Goed. Het is een Yirgacheffe van een net geopende bar aan het begin van de Lange Jansstraat te Utrecht. Ik was al eens langs de bar gelopen, maar aantrekkelijk is ie niet. Daarover later deze week meer, want ik heb de bar niet bezocht. Martijn Brandmeester kocht er een zak en had deze op het moment van mijn entree net verwerkt in een Chemex. Ik had het laatste beetje, prima timing dus.

Goed, een licht zoetzurige koffie, die Misty Valley Ethiopie Yirgacheffe 2. Niet heel erg extreem in zijn smaak (dat ligt deels aan de zetmethode), maar wel aangenaam. Zoals vaak bij Ethiopische koffie is er ook hier weer chocolade te proeven. Ik vond hem iets te vlak, hij was lekker, maar je bent 'm gauw vergeten. Dacht ik. Er werd geopperd er een espresso van te zetten. Zo gezegd en gedaan. Nu was de smaak al wat heftiger, de zurigheid was iets meer aanwezig, maar niet onaangenaam. Alleen naarmate de smaak bleef hangen werd hij steeds wranger. Het laatste slokje was echt ellende, zure bitterheid was het enige dat achterbleef en zelfs na 5 minuten kon ik het nog proeven. Geen succes.

3 opmerkingen:

  1. "een net geopende bar aan het begin van de Lange Jansstraat te Utrecht. Ik was al eens langs de bar gelopen, maar aantrekkelijk is ie niet. Daarover later deze week meer, want ik heb de bar niet bezocht"

    Hoi Koen, als je objectief bent ben je altijd welkom, ik zeg let's make Utrecht a better coffee place. Samenwerken boven afzeiken !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedoelde het ook niet om af te zeiken, ik vind Caffe Barista van de buitenkant er gewoon niet zo mooi uitzien.
    Maar dat zegt natuurlijk verder niets over het personeel/service, dan wel de koffie, die ik vooralsnog snel moet komen proberen!

    BeantwoordenVerwijderen