woensdag 31 augustus 2011

Panama Bouquete Geisha Esmeralda Special Naranjo Lot #12

Panama Bouquete Geisha Esmeralda Special Naranjo Lot #12. Een hoop heisa voor een pot koffie. In The Village gonsde het van vervoering vanwege deze koffie. Men was behoorlijk gek aan het doen. Iemand werd bijna gelynched omdat hij de koffie in een papieren beker wilde doen. Het scheelde niet veel of zijn hoofd lag eraf.
Dus.

Deze koffie is blijkbaar zo speciaal dat er maar 2 kilo per koffiebar verkocht mocht worden. De Esmeralda heeft een aangepaste prijs: het dubbele van de normale prijs.
Per 250 gram: 15 euro.
Dus.

Dit moest ik dus proberen.
De pot werd op tafel gezet en een hemels odeur kwam op mij neer. Niet een luchtje, of geurend; nee, deze koffie heeft een Walm. Met een hoofdletter W. Romige caramel (boterbabbelaar!), tomaat, rabarber. Iemand anders rook ook abrikoos. Zo had ik koffie niet eerder geroken.

Dit beloofde wel wat. Al vond iemand anders het geen koffie meer. Daar was ik ook bang, maar niets was minder waar. Wat een koffie. De geuren waren allemaal terug te proeven, erg sterk ook. Ook proefde ik chocola en drop en een smaak die ik niet kon thuisbrengen maar wel van iets anders kende. Nauwelijks bitter, niet te zuur. 2 uur later had ik nog steeds een lekkere koffienasmaak. Ook nadat ik een broodje had gegeten bleef ik over met een koffiediksmaak. Wat een koffie.

Ben je koffienerd? Ga dan eens heel gauw die koffie proberen. Je zult niet teleurgesteld worden.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten