woensdag 3 november 2010

Espressobar-Bar Italia.

Goed, ik loop dus op het Rokin in Amsterdam. Maandag had ik hier al eerder gelopen en zag toen op een gevel "Espressobar" prijken. Vandaag liep ik er weer langs en keek maar eens naar binnen. Het zag er netjes uit, niet te hip, niet te chiq, veel koffieartikelen en een niet geheel onverdienstelijk espressoapparaat. Bij gebrek aan wat beters te doen en met enige vorm van benieuwdheid, toch maar eens espresso besteld. Al duurde dat best lang, met in eerste instantie niemand achter de bar. Het leek eerst heel klein totdat ik over mijn schouder keek en daar nog een vrij forse ruimte ontdekte. Dat verklaarde ook meteen waar de serveerster vandaan kwam, ik vond het al zo vreemd dat ze achter me langs liep. Een espresso dus, of iets wat er voor door moest gaan. Dun, slap spul en gruwelijk heet. Helaas ook verbrand. Geen fan. De man naast me vond het allemaal wel zo lekker, maar die leek dan ook een oogje te hebben op de serveerster. Ze kan blijkbaar wel het een en ander want een appeltje in de schuimkraag van de cappuccino van de man naast me zag er toch goed uit. Jammer dat er dan een brakke espresso onder zat. En o, wat vond die man het lekker. Hij liever dan ik.

Ik kan online niet goed vinden hoe de tent nou precies heette, maar volgens mij is het Bar Italia. Aan de kleuren van de site te zien klopt het wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten