woensdag 13 april 2011

Caffe Barista, Utrecht.

Een tijdje geleden heb ik iets geschreven over een van de koffies van Caffe Barista die ik niet erg lekker vond, maar ik had de bewuste koffie niet gedronken in de bar zelf. Tijd voor een bezoek want een (relatief) nieuwe bar moet getest worden natuurlijk. Van de buitenkant lijkt het echt een heel kleine winkel, maar eenmaal binnen blijkt het effectiever en ruimer ingericht dan op het eerste oog lijkt. Caffe Barista richt zich op de thuiskoffiekoningen met wat meer ervaring. Daarnaast staat er het een en ander aan verschillende apparaten die kan voorzien in de zetmethode waaraan je op dat moment behoefte hebt. Eigenaar Frans schotelde mij een Costa Rica Tarrazu (als ik het goed heb onthouden) voor nadat hij me vroeg waar ik van hou. Daar hou ik wel van. Toen hij aan de slag ging keek ik eens in het rond, in de krappe ruimte is er ruimte voor 1 tafeltje en een hangplek in de andere hoek. Ik zou er naar toe gaan voor de meeneemkoffies omdat de ruimte niet toelaat om er rustig te kunnen zitten.
Ik gaf aan dat ik van zoete espresso's hou en die kreeg ik dan ook. Een fruitig zoete espresso. Als je het zou vergelijken met Afrikaanse espresso's die vaak heel zacht zijn is deze vrij scherp. Tevens is de Tarrazu niet heel stroperig, maar een soort fris. Het wordt omschreven als clean, en dat ka ik beamen al kan ik niet precies uitleggen waarom dat zo is. Een licht fruitige nasmaak die lang blijft hangen is hetgeen ik proef toen ik de deur uitstapte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten