donderdag 7 april 2011

Caffenation Zambia AAA Munali.

Mijn nieuwe woonkamer The village heeft nieuwe koffies. En de Zambia AAA is de eerste die geproefd heb in een Clever Coffee Dripper. Dit is na een week open nu al mijn favoriete zetmethode, het ding produceert altijd subtiele zachte koffies. En dat prefereer ik uiteindelijk toch over een espresso. Deze koffie zou ik de hele dag door kunnen drinken zonder meteen met een maagzweer in bed te eindigen.
Goed, de Zambia. Gebrand Met het deksel van de dripper is het eerste dat ik ruik de groenteboer. Tomaten vooral. De smaak sluit hier heel goed bij op aan; aards en lichtzurig. De smaak eindigt een soort lichtbitter. De er blijft ook een prettige nasmaak hangen, al kan ik die niet geheel duiden, maar het is een beetje alsof je hele pure chocolade hebt gehad. Het is wat bitter, maar het is niet vervelend. Would drink again.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten