zaterdag 30 juli 2011

Golden Coffee Box Panama Carmen single estate.

Terug in Nederland. Zelfde grijze lucht, zelfde windkracht, zelfde temperatuur. Nieuwe koffie. Ik mag in Nijmegen graag naar De Blonde Pater gaan vanwege de lekkere koffie, en omdat ze een wisselkoffie voor cafétiere hebben. Dit keer was het de Panama Carmen single estate van The Golden Coffee box. Ik ben niet altijd even overtuigd van hun koffies, maar sinds kort branden ze de koffies wat lichter en wat mij betreft is dat een goede keuze want de laatste koffies die ik van hen heb gehad waren allen lekker. Zo ook deze Panama Carmen. Ze kreeg het smaakprofiel caramel en zwarte bessen mee. Eerst proefde ik met name bessen, maar naarmate de koffie afkoelde smaakte hij meer naar caramel. Het nadeel van een cafétiere vind ik dat er altijd wat drab onderin je kop blijft zitten waardoor je een beetje moet opletten dat je dat niet achterover gooit. In dit geval was het zo dat hoe dichter ik bij de drab kwam, hoe fruitiger de koffie weer werd. Dit kwam de nasmaak erg ten goede.
De aankondiging van de nieuwe koffie komt altijd met een klein promotietekstje die de koffie uiteraard geheel de hemel in prijzen. Ik moet er vaak om lachen vanwege de retoriek. In dit geval stond er ook een stukje geschiedenis bij: 'En wie is Carmen? Carmen was Senora Carmen Franchesci die in de jaren '50 de eerste koffiestruiken op 1750m aanplantte.' Heb ik toch niet iets bijgeleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten