woensdag 27 juli 2011

Impala Coffee, Berlijn.


Door een voormalig Berlijner liet ik me Impala Coffee aansmeren. Een all-girl koffiebar zoals een van de borden in de tent aangaf. Wederom een espressobar waar een brander in de winkel staat. Daarnaast was er een hele wand met verschillende bonen waar uit te kiezen valt voor thuis, want in de winkel zelf was er één maler die actief in gebruik was. Naast koffie was er, zoals het Duitsland betaamt, een breed scala aan kuchen en kouwe dranken. Ook hier bestelde ik een espresso en een cappuccino, die beiden erg lekker waren.
Voor de melkschuim ging het barmeisje in de weer met een lepel, geen idee wat ze er precies mee deed want ze schonk de melk gewoon het kopje in. Dit heb ik weleens vaker gezien dus wie kan me vertellen waar die lepel voor is, als ie niet wordt gebruikt om de melk mee te scheppen?


Impala Coffee
Pappelallee 1 (al zijn er nog 2 filialen in Berlijn)

1 opmerking:

  1. hey Koen!

    Toffe berichten! De lepel wordt gebruikt om de schuim tegen te houden wanneer de barista een klein beetje melk bij de espresso schenkt. Daarna wordt de lepel gebruikt om de espresso en het kleine beetje melk to roeren. Als hierna de rest van de melk ingeschonken wordt, krijg je een cappuccino met minder bitterheid/meer zoetheid in de crema, doordat deze eerst is gemixed met wat melk.

    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen