dinsdag 12 juli 2011

Vakantieparadijs.

Vol levensverachting baande ik mijn weg door 43 verkopers van dezelfde krant, 26 goede doelen en 1 smaaktest. De muziek in mijn oren verstomde hun stemmen, als ze me bij voorbaat al wilden aanspreken. Bij wiize van voorbereiding op mijn vakantie spendeer ik deze dinsdagochtend in een voorlopig nog zonnige koffiebar in Utrecht. Het is nog geen half 10. Mijn kop voelt aan als een met dons gevulde deurmat, mijn ogen weigeren alle medewerking. Er ligt een NRC next en een Volkswagenkrant voor mijn neus. Na mijn helse tocht door winkelparadijs Hoog Catharijne, moet het nieuws over de belabberde staat van de wereld me wel kunnen bekoren.
Ik krijg een espresso voorgeschoteld. Little Green Bag, de huisblend. Een nieuwe blend, wordt me enthousiast verteld. Ik vond de oude iets te zuur naar mijn smaak. 50% Brasil Daterra bruzzi, 50% Ethiopiƫ Yirgacheffe. Minder zuur, iets bitterder, fruit. De zon brandt op mijn hoofd. Edith Piaff op de draaitafel. Mooi man, vakantie.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten