dinsdag 26 juli 2011

Bonanza Coffee Heroes, Berlijn 2011.

Bonanza Coffee Heroes. Op mijn vorige trip naar Berlijn heb ik deze espressobar bezocht. Wat mij betreft betekende dat hij deze keer nogmaals bezocht diende te worden. En zo geschiedde. Er is niets veranderd: de muren zijn nog steeds onbedekte bakstenen. Er hangen wat lelijke foto's aan de muur. De winkel staat nog steeds vol met emmers en zakken koffie. Ik meen wel dat er dit keer 2 branders staan in plaats van 1. En er staan 2 miniscule tafeltjes met barkrukken bij. Buiten staan nog steeds de bankjes, waar nog steeds hetzelfde publiek zijn kont op liet plaatsnemen.
Een olijke Amerikaan in een te kort afgeknipte spijkerbroek was mijn barista. Ik bestelde een espresso. Een behoorlijk heftige fruitbom, het bleek een Ethiopiƫ Misty Valley Single Estate. Vervolgens vroeg ik om een cappuccino waarbij de kort gebroekte Amerikaan me vroeg wat ik wilde. Hij maalde zelfs een klein beetje om me te laten ruiken wat het verschil tussen de Ethiopiƫ en hun huidige espressoblend van een Ethioop en een Braziliaan waarvan ik spijtig genoeg de naam ben vergeten. Ik koos voor de laatste omdat ie volgens hem wat meer body zou hebben en daar ging ik dan maar in mee. En zo geschiedde. Ik vond hem erg lekker en besloot dan ook maar een zak koffie mee te nemen voor aan het thuisfront.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten