maandag 18 juli 2011

Koffie onbekend.





















Op het moment van typen pruttelt de koffiemachine. Geen idee welke koffie erin zit. Het is een gouden zak van CoffeeXperts uit Enkhuizen. Gekregen. Geen afkomst. Geen branddatum. Ik heb me laten wijsmaken dat de koffie nog niet lang geleden is gebrand. Ik trok de zak open en de versheid bleek waarheid. Lichtgebrande koffie keek mij aan, nog verblind en versuft door het spontane licht. Na onzorgvuldig afmeten gooide ik ze in de Hario Skeleton grinder. Na enkele minuten wierp het gruis in de machine en is het dus wachten geblazen. Klaar.
Het resultaat viel me iets tegen. Mijn verwachtingen waren iets te hoog ben ik bang. De smaak was niet zo bijzonder, ik proefde nergens tonen van weetikveelwatvoorspul. Het was zwarte koffie, niet te bitter, niet zuur, niet flauw, niet pittig, niet fruitig. Het is een beetje alsof je in Hoog Catharijne loopt en je de muzak op de achtergrond hoort: niemand vindt het echt leuk, maar je zult ook niemand horen klagen. Het blijft ook niet hangen en eigenlijk wil je liever iets anders gaan doen.

Dit wil overigens niet zeggen dat CoffeeXperts alleen meuk maakt, toevallig deze zak was niet bijzonder.

1 opmerking:

  1. Deze koffie was voor de cuptasting kampioenschappen gebrand. Daarom geen info.

    BeantwoordenVerwijderen