woensdag 28 juli 2010

Wachtmuziek.


Als eenmaal de Bialetti op het vuur prijkt onstaat er altijd een moment van rust. Daar waar Sire(?) gedurende die stilte in de tijd oproept om eens na te denken wat je na je MBO wilt, zocht ik uit welke platen je kunt draaien om die anders vaak verloren tijd in te vullen. Want welk genre is beter geschikt als wachtmuziek dan punk? Geen. Het draait hier natuurlijk wel om bands die zich stug houden aan de door mij lief te hebben 2 minuten-regel. Of de 1 minuut-regel. Voor bands met langere nummers geldt dat de EP of de 10 inch airplay krijgen.

-Mijn eerste (tevens splinternieuwe) LP naar keuze is ons eigen Citizens Patrol, de titel heet ook zo. 15 nummers in de tijd dat je koffie klaar is.
-Night Fever uit Denemarken heeft 'New Blood' uitgebracht, de 2e persing is nog niet zo lang uit en zodoende verkrijgbaar (Reflections Records heeft'm)
-Uit Zweden heb ik voor de liefhebber Fy Fan, de volledige discografie bestaat op het moment uit een paar singels die allemaal binnen de te zetten koffietijd valt. Eentje voor een kleine pot, allemaal voor een grotere pot.
-Voor wat ouder spul uit Amerika is er de EP 'No spiritual surrender' van Inside Out. Voor liefhebbers van Rage against the machine, Zach de la Rocha zong hier immers ook in.
-Hou je van een goede bak gruis? Dan heb ik Blind to faith, afkomstig uit Belgie, voor je. Als de koffiepot helemaal vol moet is 'The seven fat years are over' prima geschikt.
-De zanger van Blind to faith zingt ook in Reproach, thrash, hardcore, skateboarden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten