vrijdag 8 oktober 2010

Intelligentsia Kenya Thiriku deel 2.

En dan loop je nietsvermoedend de koffiebar binnen om vervolgens de Aeropress-variant van de Intelligentsia te mogen proberen. Daar ik gisteren al vond dat het de beste koffie ooit was is ie nog lekkerder uit een Aeropress. De, om in SBS6-termen te spreken, smaaksensatie die vrij kwam is nog groter dan bij de espresso van gisteren. Al kreeg ik dit pas door toen Martijn Brandmeester me vertelde dat je als je de koffie in je mond hebt je moet slurpen. Ik vond dat altijd maar een rare handeling, totdat ik het dus vandaag eens zelf probeerde. Ik proefde ineens zwarte bessen en niet zo'n beetje ook! Ook was er een lichte aardesmaak te ontdekken.

Ondertussen zaten we met 4 liefhebbers aan een tafel en werd de cafetiere tevoorschijn gehaald om de Intelligentsia hier ook maar mee onder handen te nemen. Nog iets zachter dan met de Aeropress, en ook nu was er weer een andere smaak te ontdekken, al heb ik deze niet echt kunnen plaatsen.

Goed, nu is het toch echt tijd om weer aan mijn essay te gaan schrijven...

Luister naar: Title Fight.

1 opmerking:

  1. En lekker was ie! Ik hoop 'm nog eens uit de Aeropress te proeven.
    Leuk om je in levende lijve te ontmoeten en koffiegedachten met je uit te wisselen!

    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen