woensdag 13 oktober 2010

This was Europe, Burundi Burombi Bururi.

Na een fantastisch weekend vol herrie, lekker eten, weinig slaap en een krokodilwolfvos in schijngevecht met een tevreden plasbeer, moest het maar weer eens tijd worden om koffie te drinken. Ik heb namelijk de Utrecht Koffie Jam #2 moeten missen, met alle schandalen die naar mij hoofd zijn gesmeten van dien. Dus een soortement van rectificatie was wel op zijn plaats, grote liefde Punk kreeg dit keer voorrang en die liefde is nog net iets groter dan die voor de koffie.

Het was zaterdag puur genieten als het gaat om harde muziek. 'This is Europe Fest' was het festijn, de Willemeen in Arnhem de plaats. Een stuk of 12 bands voor een luttel bedrag van 10euro. Kom op. This is Europe is ontstaat uit de hoeveelheid kutbands die de Verenigde Staten naar Europa exporteert om hier hun ellende tentoon te stellen. De organisatoren geloofden dit allemaal wel, dus ging men af op de Europese kwaliteit. En die was aanwezig. Ik trok bij lange na niet alle bands even goed. Maar er was wel sprake van 'goed spul' bij elke band. Bij vlagen stond de zaal weer op z'n dak, werd er nog iets maatschappelijks aangeleerd en Brabands skonste No Turning Back vermeldde nog even dat de Europese scene het coolst is. Helaas drukt dit zich niet altijd even goed uit in opkomst en sfeer, maar als je dan R'R fest van 2 weken geleden en dit ziet, dan is er niet veel te klagen.

Onderweg naar Brandmeester's gaf mijn fiets de moed al op door de ketting te laten breken, dus dat beloofde niet veel goeds. Daar ik verwachtte een schandpaal en kisten met rotte SP'ers aan te treffen lachde het geluk mij toe. Ik moest in al mijn haast de Caffenation Roast of the week drinken. Het etiket draagt de naam 'Burundi burombi bururi'. Euhm, ja. Geen idee wat ik over de achtergrond moet zeggen, behalve dan dat deze bonen uit Burundi komen. Wederom was dit een koffie om weer U tegen te zeggen. Een volle smaak alsof je net een halve liter naar binnen hebt staan kantelen en het fruitige bessensmaak sloeg je om de oren. Mijn o zo gehate maandag was ineens een stuk zonniger. Als ik mij niet vergis wil Caffenation deze bonen gebruiken voor bij 'De gouden portafilter'. Nou, ik ben voorstander. Fantastisch lekkere koffie.

Luister naar Deal With It.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten