zondag 2 januari 2011

Nieuwjaar.

Nieuwjaar. Een tijd om terug te blikken op het vorige jaar. Ik voel er maar weinig voor dat te doen. Als ik naar het plafond staar bedenk ik me dat mijn maaginhoud gisteren ergens is blijven steken door een hoeveelheid bier die gelijk staat aan de inhoud van een middelgrote gietijzeren badkuip. Teveel bier, tot zover mijn terugziende blik. Na een diepe zucht besluit ik dat het tijd wordt voor een pot koffie. Eens zien wat dit logeeradres te bieden heeft naast een prima bed in een roze slaapkamer. Als ik naar beneden loop stoot ik mijn hoofd aan het trapgat. Geen goed begin. In de keuken staat ze al te lachen, de snelfilterenmachine die ze er is. Naast haar staat een pot illy espresso en een zak perla excellent brasil. Prima. Niet al te enthousiast begint mijn zoektocht naar een filter. Mijn god, hoeveel onnodige spullen kun je in één keukenkastje kwijt? Tien minuten later sta ik met een felgekleurde mok zwart in mijn handen en kijk uit het raam naar de strakblauwe lucht. Nu is het nieuwe jaar pas echt begonnen. Ik heb veel zin in de vele nieuwe koffies. Gelukkig nieuwjaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten