zondag 13 maart 2011

101.

Mijn bureaustoel kraakt als ik het ontdek. Ik kijk nogmaals goed naar het beeldscherm. Als ik nog kan tellen klopt het toch echt. Ik grijp naar mijn mok Brandmeester's Aficionado, en laat het dan maar tot me doordringen. Ik heb mijn 100ste post gemist. Op de geopende nieuwssite schuift heel Japan aan me voorbij. Khaddafi's olijke snor en tulband staat ook me ook weer dwaas aan te staren. Ons Geert verteld over zijn ambities om premier te worden. En ik mis verdomme mijn jubileum. Ballonnen, confetti, tetterende olifanten en een fanfare, ik mis ze allemaal.
Maar ik heb een goede kop koffie. Ik besloot vanmorgen de Aficionado eens in de snelfilter te gooien. Geen idee wat het resultaat zou zijn. Dit is sowieso de eerste keer dat ik eigen gemalen bonen in mijn filtermachine gooi, dus zwetend van alle zenuwen die ontbraken zag ik de koffie langzaam uitzetten in mijn al eerder natgemaakte filter. Even later giet ik de mok vol en proef een volle, naar aarde smakende koffie. Ik proef ook een lichtbittere chocoladesmaak. Het is niet de meest ideale koffie voor in een filtermachine, maar het valt me allerminst tegen! Morgen doe ik nog een poging met een iets grovere maling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten