vrijdag 25 maart 2011

Fair Trade Original Ethiopië.

In Nijmegen ben ik door de Excellent collectie van Meneer Heijn heen, dus was het tijd voor iets nieuws. Bij de Fair Trade shop stonden de zakken me al zenuwachtig aan te staren. Als groot fan van Ethiopische koffie was de keuze snel gemaakt. Vol goede moed knipte ik thuis aangekomen de zak open en een volle geur kwam me tegemoet; een goed begin. De maling leek niet helemaal gelijkmatig, maar ach, ik mag niet klagen. Eenmaal in het apparaat kwam de zoetige chocolade al gauw bovendrijven.
De smaak was iets aan de zurige kant, helaas vond ik het niet een prettige zuurheid. Ik weet niet, hij is heel vol van smaak voor een filterkoffie, maar ik vond het lastig om door die zurigheid te prikken.

1 opmerking:

  1. Koen,
    ik heb deze koffie voor het eerst gehaald en vind hem helemaal niet zuur. Wellicht zijn mijn vorige koffies zuurder en lijkt het daarom zo. Vind hem een beetje aan de milde kant. Volgende keer maar een schep extra dan.
    Tom

    BeantwoordenVerwijderen