vrijdag 25 maart 2011

Peeze Mex Eco.

In Nijmegen is De Blonde Pater vaste prik geworden als het om koffie gaat. En sinds kort hebben ze ook een "slow coffee" aan tafel. Ze schenken een cafetiere uit met een zandlopertje die precies 4 minuten duurt. Lekker en het ziet er ook nog eens tof (of pretentieus, wat je wilt) uit. Tevens is op de kaart ook goed uitgelegd hoe je de koffie moet behandelen, onder andere vanwege de prut onderin bij de laatste slok.

De koffie die er bij hoort is de Mex Eco van de Arnhemse koffiebrander Peeze. De Mex Eco is een blend van 4 koffies uit Mexico, Honduras, Peru en Ethiopie. Ik ben toch wel een klein beetje fan van de duwpot, dus mijn verwachtingen waren dan ook hoog. De koffie was wat scherper dan ik had verwacht en licht bitter van smaak (niet in de laatste plaats door de zetmethode). Tevens was er een duidelijke fruitige zoetzurigheid aanwezig die me goed beviel. Ik zou het zeker nog een keer nemen als ik bij De Blonde Pater ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten