zaterdag 21 augustus 2010

Koffietenten.


In mijn zoektocht naar lekkere koffie heb ik ondertussen al een klein aantal koffietenten gevonden die de moeite waard zijn. Gezien ik graag in mijn enthousiasme deel wil ik deze dan ook niet achter houden:







Utrecht:

-Brandmeesters, Korte Jansstraat (zit tevens in Amsterdam en Haarlem, maar daar ben ik nog niet geweest.

Amsterdam:

-De Koffiesalon, Eerste Constantijn Huygensstraat 82 en Utrechtsestraat

-De Espressofabriek, Gosschalklaan 7 (al ben ik er nog niet geweest, de voormalig Brandmeester die er werkt doet mij vermoeden dat het er lekker is)
-Studio/K, Timorplein 62
-Koffie in Oost, Linnaeuskade 1-A (niet geweest, aangeraden door liefhebber)

Rotterdam:

-Urban Espresso Bar, Botersloot 44

Enschede:

-Antiquariaat Kruimeltje, Zuiderhagen 35 (zoals de naam doet vermoeden is het een antiquariaat maar ze hebben sinds kort een koffiebarretje in de hoek van de winkel gemaakt)

Nijmegen:

-De blonde pater, Houtstraat 62 (niet geweest, maar al 100 keer aangeraden gekregen)

Antwerpen:

-Caffenation, Hopland 46

Berlijn

-Milch & Zucker, 37 Oranienstraße

-Bonanza Coffee Heroes, 35 Oderbergerstrasse

Vooralsnog zijn dit er niet bijster veel, dus wie goede tips heeft, laat het me weten.
Google is je vriend als het aankomt op het vinden van een goede koffietent, de 'plaatsnaam+espresso' levert vaak wel veel op. Ook een hoop meuk, maar goed, daar kom je vanzelf achter.

Foto: Sir bounce-a-lot

1 opmerking:

  1. laten we deze lijst uitbreiden met:
    * espressofabriek aan de ijburglaan 1489
    * coffeelovers (stuk of 100 in maastricht)
    * urban espresso bar 2 (ook ergens in rotterdam)
    * babo te arnhem (als je hierheen gaat, wil ik wel mee!)
    * doppio espresso (groningen, rotterdam en nu ook in the wall bij utrecht)
    * gutenberg op de uithof in utrecht
    * trenta secondi in rotterdam (schijnt steeds beter te zijn)
    * victor's espressobar in haarlem (als je hierheen gaat, wil ik ook wel mee)
    * screaming beans in amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen