vrijdag 13 augustus 2010

The youth are getting restless!


Een klein nadeel van koffie vind ik dat je als je er teveel van drink tamelijk rusteloos van wordt. Tenminste ik dan. Het gebrek aan concentratie maakt het lastig om bijvoorbeeld een boek te lezen. Mocht de rusteloosheid intreden dan stap ik meestal op de fiets om een stuk van Utrecht te bekijken. De provincie of de stad, dat is mij om het even. Ik word hier vaak bij vergezeld door mijn mp3-speler die 9 van de 10 keer een punkplaat uitkraamt. Zo ook vandaag. Punk en rusteloosheid gaan goed samen, het is immers geen leuk achtergrondmuziekje dat je opzet als je voor het eerst een meisje mee naar huis neemt.
Omdat ik me op het moment zowel onrustig en jeugdig voel wil ik aandacht schenken aan een van mijn favoriete, helaas wijlen Nederlandse hardcorebands: Restless Youth. Ik heb de band 100.000 keer gezien, variërend van café's tot jeugdcentra en mijn laatste ervaring met deze band was tijdens de laatste showcase van De Lintfabriek in België. Ze waren destijds al uit elkaar en speciaal voor het afscheid van De Lintfabriek kwam het gezelschap nogmaals uit hun grot om nog eens een goed pak te rammelen. Nou, België heeft het geweten! De stagedives waren niet van de lucht en zanger Joseph ging goed tekeer. Iemand die in zijn microfoonkoord bleef hangen heeft ergens een voetafdruk van hem ontvangen.

Mijn favoriete herinnering aan deze band is denk ik wel het optreden in De Kelder in Borculo. Een jongerencentrum waar een handvol mensen in past. Er was geen podium en de kelder had een halfronde vorm. Als je je aan de zijkant begaf stond je krom. Wederom ontstond er een gekte van jewelste waar men dan maar gewoon via elkaar omhoog klom om verder te crowdsurfen. Nou ja, de halve meter verder die je kwam, want vervolgens zat je klem tussen de TL-balk en het publiek. De TL-balk sneuvelde. Tevens een centrale verwarming (al kan dat ook bij de band erna zijn geweest).

Voor fans van Bad Brains en The Stooges.
Foto van 3voor12-site gejat (als iemand weet van wie deze foto is, laat het weten).

Nu ga ik Bialetti op het vuur zetten, ze voelt zich verwaarloosd en ik krijg zo visite om de koffie te proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten