woensdag 25 augustus 2010

Vaarwel, schoolautomatenkoffie.

Het nieuwe schooljaar gaat bijna van start. Dat betekent ook dure, vieze automaatkoffie. Die ellende zie ik niet meer zitten, ik ben nu eenmaal verwend geraakt door onder andere Bialetti en Brandmeesters. Maar ergens aan het begin van de zomer zag ik in Antwerpen bij Caffenation een cafetière voor op reis. Ik was dit apparaat vervolgens vergeten. Vorige week eindigde ik een zoektocht naar een vacuumopslagpot bij de Bijenkorf. En wat zag mijn oog? De Bodum Travel Press. Een dubbelwandig, kunststoffen thermosfles met het duwsysteem. Blij als een kind heb ik deze gisteren aangeschaft en met de heersers van Brandmeesters heb ik'm meteen kunnen testen. Ik moest even wennen aan de smaak omdat ik koffie uit de Bialetti ben gewend en die is toch iets dikker dan die van mijn nu al geliefde reispot.

Vanaf nu is het een kwestie van 's ochtend koffie malen (of ergens onderweg oppikken) op school hem onder de 'heet water'-knop houden, even roeren, 4 minuten wachten, het pompje naar beneden duwen en et voila, verse koffie. Op school. En ik hoef niet uit een papieren beker te drinken.

Laat het schooljaar maar beginnen.

Luister naar: RVIVR.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten